جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

جلوه نمایی چرم تبریز در هنر “معرق چرم” اصفهان

۳۰۰ بازديد
به گزارش خبرگزاری عجم از تبریز، معرفی صنایع‌دستی و آثار هنرمندان اقلیم‌های مختلف از اهداف برگزاری نمایشگاه‌‌های ملی برای حمایت از هنر و هنرمندان این مرز و بوم و فراهم کردن زمینه‌های مطلوب برای پیشرفت آن‌ها است .

«معرق چرم» نوعی تزئین چندتکه‌ای شی ءها با چرم است که در آن قطعات مطابق با قسمت‌بندی‌های طرح از لایه ‌ای هم ضخامت، کنار نیز چیده می گردند .
 

اسماعیل میرفخر‌رجایی هنرمند چیره‌دست این صنعت که از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه است، در خصوص تجربیات خویش گفت: از سال ۷۰ به عمل با چرم علاقه‌مند شدم و به ایجاد کیف و کفش و جامه به‌ راه و روش هنری و دست‌دوز پرداختم، بعد از آن به وسیله همفکری و همیاری با هنرمندان نقاش روی چرم اصفهان، به‌طور منحصر به فرد به معرق و ملیله چرم بر روی چوب پرداختم و پس از سالیان امتحان و خطا هم اکنون به ابتکار عمل یک فن هنری جدید که کار با چرم و چوب و ایجاد انواع میز کنسول و آینه گرفته تا صندلی است، رسیدم .

وی افزود: این ابتکار توسط اداره به جا مانده فرهنگی مرز و بوم به تصویب رسیده و همینطور نشان اصالت از “یونسکو” را دریافت کرده میباشد .

میرفخر‌رجایی با بیان اینکه این فن هنری یک رشته نو میباشد و شخصاً چند سال می‌باشد که مشغول‌ به‌کار در این حوزه است، ادامه داد: با تصویب این اختراع این هنر حالا قسمتی از رشته‌های صنایع‌دستی محسوب میشود ولی هنوز در فی مابین مردم ناشناخته به حساب می آید و دغدغه امروزه من شناساندن این هنر به عامه مردمان کشورم میباشد .

او ابتکار عمل در هنر را یکی از طرق رویش و تولید تنوع در صنایع‌دستی دانست و گفت: از قبلی تا روز جاری نگاه محدودی به چرم از سوی تولیدکنندگان صنایع‌دستی گردیده است، طوری که فقط به ایجاد کیف، کفش و امثال آن پرداخته‌اند البته وقتی که گسترده‌تر به این مورد نگریسته شود هنری همچون معرق‌کاری با چرم روی صنعت های چوبی صورت می‌گیرد .

خواص عرق کاسنی

1-سلامت پوست

  • باتوجه به خاصیت عرق کاسنی برای کبد میتوان این نوشیدنی را دارویی پرخاصیت برای پوست دانست. با سم زدایی کبد پوست شما نیز شفافیت خود را به دست خواهد آورد.
  • از سوی دیگر بسیاری از مشکلات پوستی ناشی از طبع گرم و مصرف موادغذایی گرم است. باتوجه به طبع سرد این عرق تعادل مزاج حاصل میشود و پوست سالمتری خواهید داشت.
  • عرق کاسنی همچنین به درمان جوش های حاصل از تغییرات هورمونی کمک میکند. در واقع عرق کاسنی با دفع صفرا از بدن و بهبود عملکرد کبد، زمینه را برای تنظیم هورمون‌ها و نابودی جوش‌های ناشی از آن فراهم می‌کند.
  • عرق کاسنی رنگ پوست را روشن می‌کند و بیماری‌های مزمن پوستی به خصوص اگزما را نیز التیام می‌بخشد. همچنین با داشتن انواع ویتامین‌ها، از پیری پوست جلوگیری می‌کند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.