جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

آقای معمار در دنیای چرم

۳۱۲ بازديد
پای صحبت‌های جوانی نشسته‌ایم که از کودکی دغدغه خلق چیزهای جدید داشته و هم اکنون در کنار تحصیل، از خلاقیتش درآمدی هم کسب می‌کند .
سمیع اشراقی که در درحال حاضر تحصیل در رشته معماری ا‌ست، از استعداد و علمش در طراحی یاری گرفته تا دست‌سازه‌های چرمی بسازد . با ما‌ هم پا شوید تا در مورد فرازو‌نشیب شغل های اینچنینی عمده بدانید . خودش می‌گوید: «از کودکی ساختن را دوست داشتم به عنوان مثال در خانه‌مان وسایل چوبی کوچک درست میکردم . برای مدتی هم فصل تابستان برای کارهای گوناگون به آشنا یا صلح و آشتی مراجعه میکردم و درگیر می‌شدم . اما حدود ۷ سال پیش زمانی که سوم متوسطه بودم یکی از اقوام ما که کارش با چرم بود یه خرده چرم و ابزار داشت که آن ها را به ما سپرد تا برایش بفروشیم اما گفت لازم نمی‌باشد که پول فروش آنان را برایش بفرستیم . اینجانب از پدرم خواستم آن‌ها را نگه داریم تا با آن ها چیزهایی بسازم» . و این ابزارها معاش معمار چرم‌دوز ما را تغییر و تحول می‌دهند .
 



. هر کدام را با چرم‌های خوبتر و ضخیم‌تر می‌ساختم . کم‌کم تعداد بیشتری از خویشاوندان به اینجانب سفارش عمل دادند . ابتدا طرح‌هایم شبیه به چیزهایی بود که در بازار دیده بودم و طراحی خاصی نداشت . در واقع ۳-۲ سال اول اکثر تمرین کردم تا قابلیت‌های چرم را بشناسم و دستم
ر به دیگر افراد چیزی فراگیری بدهید خودتان نیز اکثر می‌توانید خاطره بگیرید . این سبب ساز گردیده بود که ترغیب نحس تا عمده یاد بگیرم و بتوانم به آنها چیزهای بیشتری خاطره بدهم . با ۲شاگردم که عشق بیشتری به چرم داشتند یک سری باری به بازار رفتیم و چرم خریدیم، آن ها هم تجربیات‌شان را به من می‌گفتند و این تبادل داده ها یاری متعددی به هر دو طرف کرد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.