یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

شورا چگونه فعالیت می‌کند؟

۳۱۰ بازديد
شورای گفت‌وگو به مراد تبادل‌نظر دولت و بخشهای خصوصی و تعاونی و تسهیل فعالیتهای اقتصادی این بخشها، محاسبه و رفع موانع کسب و عمل و اتخاذ تصمیم مؤثر برای اقدامات واجب در چهارچوب قانون ها و مقررات جانور و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرایی مطلوب به مراجع ذی‌ربط، بر شالوده ضابطه برنامه پنجم توسعه شکل گرفته است .
 

اعضای این شورا وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس شورا)، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاون برنامه‌ریزی و آنالیز راهبردی رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر عمل و کارها اجتماعی، وزیر نفت، وزیر نیرو، دو نفر از معاونان قوه‌قضائیه به گزینش رئیس قوه، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مدیریت کمیسیون برنامه و میزان دارایی و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مدیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مدیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، مدیریت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران، دبیرکل اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران، شهردار تهران و هشت نفر از مدیران برهان شرکت ها برتر محرمانه و تعاونی از بخش ها و رشته‌های گوناگون می‌باشند .
 

طبق تبصره (۳) ماده (۳۱) قانون اصلاح ضابطه نظام صنفی مرزو بوم تصویب شده ۱۲ شهریور سال ۱۳۹۲ مدیر اتاق صنف‌ها جمهوری اسلامی ایران نیز در شورای ذکر کرد وگوی دولت و بخش سری عضویت پیدا کرد .

از زمان ثبت ضابطه برنامه پنجم توسعه و گسترش که به دولت دهم مربوط میگردد تا به امروز، فرآیند برگزاری جلسات شورا با افت و خیزهای اکثری مواجه بوده اگرچه در دولت یازدهم توفیق بیشتری داشته و جوارح نسبت به حضور در جلسات اهتمام بیشتری ورزیده‌اند . علی طیب نیا، وزیر اقتصاد از جمله اعضایی هست که در تمام جلسات حاضر گردیده و به تیتر رئیس شورا توانسته دست‌کم از لحاظ حضور کارنامه خوبی از خود برجای بگذارد .

وی در جلسه اخیر شورا گفت: در ارتفاع مدتی که ریاست شورا را به‌عنوان وزیر اقتصاد بر عهده داشتم به این جمعبندی رسیدم که می بایست جلسات شورا را علی‌رغم بی‌توجهی بعضا از اعضا نسبت به حضور در جلسات برگزار کنیم . پیشنهاد‌ها و نظراتی که طی نشستهای شورا مطرح می‌گردد می تواند در نزدیک شدن دولت، مجلس و بخش سری به یکدیگر تأثیر بسزایی داشته باشد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.