سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

تعرفه گمرکی کالاهای خارجی ارتقا یافته است

۲۹۳ بازديد
سومین محور لوازم‌خانگی میباشد که دستکم در دو واحد تولیدی راس استان به‌صورت بدون شوخی با تولید و صادرات کولر، پکیج و دستگاه‌های گرمایشی، فریزر و یخ‌زن ادامه فعالیت می دهد ولی از سوی دیگر گمرک استان از نام‌های فرنگی کالاها و لوازم‌خانگی مملو می باشد .

دیگر محور «دارو» است، بزرگ‌ترین داروساز دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در گرمسار میباشد البته واردات انبوه کالاها و داروهای دامی کارشناسان اقتصادی را شگفت‌زده کرده می‌باشد .
کیف پول

هرچند احمد همتی نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس سال قبلی در جلوس کرد چک واردات دارو در سمنان بابیان این که طی چهار سال گذشته واردات دارو در میهن ارتقاء نداشته بلکه به اندازه پنج الی ۱۰ درصد کاهش واردات دارو را نیز شاهد هستیم، خواهان در اختیار گرفتن مصرف و واردات دارو شده بود البته همچنان این راه و روش برقرار میباشد .

تعرفه
گمرکی کالاهای خارجی ارتقا یافته است
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ، ضمن تائید واردات محصولاتی که مشابه آنها در استان تولید می‌شود، گفت: این فرمان ارگانیک می باشد و هیچ کار غیررسمی رخ نگرفته می باشد .

علی یزدان بی داد می کرد با بیان این که روز جاری اکثری از محصولات تولیدی در استان سمنان وارد نیز می‌شوند، تأکید کرد: قطعات خودرو، کولر، پکیج و سیستم گرمایشی، سردخانه و . . . . نیز در استان سمنان ایجاد می گردد ولی واردات تولیدها خانگی خارجی هم برحسب نیاز بازار رخ می گیرد و هیچ فعالیت غیر رسمی نیز رقم نخورده می‌باشد .

او افزود: برای این‌که تولیدکننده داخلی بتواند با واردات رقابت نماید البته تولیدات خارجی تعرفه ۶۰ درصدی گمرک میپردازند که درازای آن تولیدکننده داخلی یا آن را نمی‌پردازد و یا این که در نمونه‌هایی که مونتاژ کالاهای خارجی در استان سمنان فیس می‌گیرد -مثلاً موتور سردخانه خارجی در این استان سرهم می‌شود- تعرفه دوچندان کمتر از واردات کل تیم یک فریزر می باشد که این امر توانایی رقابت‌پذیری را به تولیدکننده داخلی میدهد و این تعرفه‌های واردات باعث حمایت از او می‌گردد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.